Udzielanie osobom pełnej informacji o przysługujących im uprawnieniach, świadczeniach i formach pomocy. Prowadzenie rozeznania sytuacji życiowej osób i rodzin ubiegających się o świadczenia pomocy społecznej, w szczególności przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na terenie Gminy. Ustalenie uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej oraz ich wysokości, po wnikliwej analizie zgromadzonej dokumentacji. Prowadzenie postępować administracyjnych w sprawach o przyznanie świadczeń z pomocy społecznej tj. zasiłku celowego, specjalnego zasiłku celowego, zasiłku stałego, zasiłku okresowego, ubezpieczeń zdrowotnych i innych. Pomoc dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów i udzielenia pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa. Przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie. Kierowanie do domów pomocy społecznej oraz umieszczanie nich skierowanych osób oraz przygotowanie projektów decyzji dotyczących odpłatności za DPS. Zapewnienie usług w ośrodkach wsparcia, schroniskach itp. Obsługa programu POMOST w szczególności: wprowadzanie danych rodzin korzystających z pomocy społecznej oraz aktualizowanie tych danych, przygotowywanie projektów, decyzji, zawieranie kontraktów socjalnych. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu regionalnych, lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia mieszkańców Gminy. Prowadzenie dokumentacji Klubu Seniora+.
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), pedagogiczne
Uprawnienia: obsługa urządzeń biurowych
Uprawnienia: Obsługa komputera (znajomość programu MS-Office)
Wymagania inne:wykształcenie zgodne z wymaganiami określonymi w art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 12.03.2004 o pomocy społecznej, znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, mile widziane doświadczenie zawodowe na stanowisku pracownika socjalnego, znajomość programu POMOST, umiejętność redagowania pism urzędowych. Odporność na stres, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność, systematyczność, komunikatywność i otwartość.
Miejsce pracy:Mokobody
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na okres próbny
Wynagrodzenie brutto:od 2 800 PLN